13 výukových sobôt, 2 celodenné školenia a možnosti prihlásiť sa na pracovné stáže v zahraničí. Aj to priniesol v poradí tretí ročník Digisemestru, ktorý bol zase o niečo lepší ako po minulé roky, nekonal sa už však v Brne, ale miestom „nalejvárny“ nových vedomostí z oblasti digitálneho marketingu sa stala Praha.

Mne priniesol kopec nových vedomostí, inšpiratívnych prednášok zaujímavých osobností a aj keď vášnivo milujem kreatívnu prácu s farbami, grafikou a vizuálmi, myslím, že mi srdce pookrelo aj pri digitále. Okrem toho si myslím, že o niekoľko rokov budú práve dáta skvelým pomocníkom nie len pre analytikov, ale v určitej forme aj pre kreatívcov…

Okrem 30 lektorov z Českej republiky (aj zo Slovenska ♥️) nás zaujímavými pohľadmi prišli obohatiť aj týpci zo zahraničia, jeden z kreatívnej agentúry Don’t Panic London a chlapci s vášnivým záujmom o Ad-Fraud, ktorí nám poskytli zaujímavý vhľad nie len, čo sa týka jeho rozsiahlosti, ale aj aspoň o akých takých možnostiach prevencie.

Hovorí sa, že prax je najlepší učiteľ a tak sme dostali prístupy do platených marketingových nástrojov, ku ktorým sa človek dostane zvyčajne len prípadoch, keď pracuje vo firme, kde sa daný nástroj oplatí využívať/ pre klienta, ktorého veľkosť musí byť dostatočná, aby sa mu vôbec vyplatilo pracovať s nástrojmi ako ROI hunter, PPC Bee apod.

Možnosť vyskúšať si biddovanie v Bidding Tools s vidinou zisku certifikátu, pokiaľ sa človek umiestni v prvej 50-tke, motivovala každého z nás prinášať lepšie výsledky a neustále optimalizovať. Prvých 10 najšikovnejších „biderov“ nakoniec získalo ešte hlbšie zaškolenie do problematiky. 🙂

certifikát top 50 bidderov

Medzi úlohy patrili napríklad aj tvorba analýzy kľučových slov s pomocou Marketing Minera, práca v PPC Bee, či napríklad sledovanie náhrávok a heatmáp návštevníkov webu v Smartllooku… Oceňujem, že tento rok Jindra Fáborský zahrnul do možností Digisemestra aj prácu v nástrojoch. Človek tak získa možnosť nazrieť do nich a sám si vyskúšať ich „vymoženosti“, na akom princípe fungujú a čo z nich vyťažiť pre klienta. (Ideálne, keď vám o tom ešte porozpráva človek, ktorý je daného nástroja tvorcom) :). Za celý ten čas sme teda pochopili nie len to ako správne nadstaviť marketingovú strátégiu, ale aj ako ju pomocou najnovších technológií a nástrojov naplniť. A to sa zíde.

Dve školenia pre každého

Tak na tých sme sa detailnejšie skamošili s Facebook ads, Business Managerom a Google Adwords. Podľa mňa sú veci, ktoré ti prednáška predstaví, ale ostatné je už na tebe a musíš si ich proste „odklikať“, aby si potom svoju prácu robil/a čo najlepšie. Preto boli školenia fajn, získali sme praktické zručnosti v platenej reklame na Facebooku s Martinou Tuhou, mali možnosť osobne skonzultovať konkrétne problémy, ktoré riešime v rámci práce s vlastnými klientmi a svoje znalosti nám predali aj školitelia ako Petra Větrovská alebo Karel Rujzl.

Aký bol teda študíjný program?

Mrknite sami:

 

23. 9.     Úvod do digitálneho marketingu

30. 9.     Internetové vyhľadávače a technické SEO, linkbuilding, lokálne SEO, sekundárne zrovnávače a ďalšie katalógy

7. 10.     PPC reklama vo vyhľadávaní (Google Adwords, Zoznam Sklik)

14. 10.   Display advertising, Retargeting, Youtube Ads, RTB, Adform

21. 10.   Sociálne siete – komunikácia aj platená reklama, práca s influencery

28. 10.   Používame marketingové nástroje (Marketing Miner, PPC Bee, ROI Hunter, Smartlook, …)

4. 11.     Webová analytika & Dáta v digitálnom marketingu

11. 11.   Branding & Kreativita, úloha reklamných agentúr a klasické reklamné kampane

18. 11.   Content marketing & Copywriting

25. 11.   Zákazník na prvom mieste

2. 12.     Prepojíme doterajšie znalosti využívanie kanálov do Stratégia digitálneho marketingu

9. 12.     Zvyšujeme konverzný pomer (CRO, AB Testing, UX) a ladíme E-mailing

16. 12.   Záverečná hodina – Marketing vo svete start-upov, product development a inovácie, dizajn služieb

  

Ak vás baví digitálny marketing, choďte do toho. Minimálne stretnete veľa inšpiratívnych osobností.

Vaša

S.